Ja no serveixen els packs buits de significat pensats per un sol ús. Avui es busca molt més que un simple envàs que contingui el producte. Els consumidors busquen una experiència única i completa des del moment de la compra i fins al seu ús final.
Tan reconegudes marques amb un fort posicionament en el mercat com marques de nova creació competeixen al mateix nivell per aconseguir destacar entre la multitud. Els envasos amb dissenys atractius i d’alt impacte, amb acabats premium que a la vegada transmeten els valors de la marca i/o els que aconsegueixen connectar amb el consumidor són els que aconsegueixen acabar a la cistella de la compra.
El mateix impacte es busca per les compres online. Connectar a través d’una bona experiència d’unboxing -l’experiència d’obrir i descobrir un producte que t’arriba a casa- és el repte que persegueixen les marques en els últims anys. El packaging s’ha convertit en una eina de màrqueting visual que capta l’atenció del consumidor i busca generar confiança en el producte a més de connectar emocionalment amb l’usuari.
Per aconseguir aquest objectiu és important posar la mirada en el seu procés de producció i en la selecció dels materials més adequats segons les necessitats i funcionalitats que s’han de cobrir. Comptar amb un proveïdor de confiança, amb un llarg bagatge en el sector i al dia de les noves tendències, així com les tècniques de producció més innovadores ajuda a prendre decisions per destacar en el lineal i triomfar en l’experiència online. En aquest sentit, a Cideyeg Packaging som líders amb un parc d’impressió complet amb més de 30 cossos d’impressió i una alta capacitat per treballar tots els projectes amb agilitat. Tinta UVI, diferents vernissos i tota mena d’acabats i efectes.
Jugar amb els acabats aporta un toc de sofisticació a la marca a més de transmetre qualitat i exclusivitat al producte. Efectes metal·litzats, vernissos ultrabrillants o amb acabats tàctils brinden una experiència sensorial que ajuda a connectar amb el consumidor, tant físic com online. Incorporar elements interactius i digitals com codis QR o realitats augmentades per oferir informació addicional sobre el producte permet brindar una experiència encara més personalitzada. Així com portar un control de estocs i de geolocalització de cada producte.
Una altra de les tendències actuals és l’ús de materials biodegradables i reciclables amb l’objectiu de reduir l’impacte mediambiental. Per exemple, optimitzar el disseny per facilitar la seva obertura o fer dissenys modulars que permetin reutilitzar o transformar l’envàs amb un altre producte -una vegada buit- allarga el seu cicle de vida. Aquestes millores en el procés de compra contribueixen a brindar una experiència completa i conscient pel consumidor.