Tendències i pronòstics del mercat dels envasos de luxe

Tendències i pronòstics del mercat dels envasos de luxe

L’inici d’any arriba (implícitament) carregat de nous reptes, tendències i necessitats per part dels mercats, que fan més exigents els sectors i més competitives les empreses. Cada nova tendència sorgeix a poc a poc i conviu durant diversos anys fins a consolidar-se i influir en totes les indústries. En aquest context, les marques han de seguir-les de prop si volen mantenir-se al capdavant, destacar i donar resposta a les noves demandes.

Amb el pas dels anys, el packaging s’ha transformat en un mitjà de comunicació i diferenciació capaç d’influir directament en les decisions de compra. Un element que, avui dia, totes les marques ja contemplen (o haurien de contemplar) dins les seves estratègies per augmentar el valor dels seus productes i incrementar-ne les vendes.

Per això, a Cideyeg Packaging —líders en la producció de packaging de cartronet per a marques premium i de gran consum, amb un compromís mediambiental certificat des de Barcelona— pronostiquem quines seran les principals demandes i tendències que predominaran aquest 2025 i quins seran els desafiaments que hauran d’afrontar totes aquelles marques que vulguin continuar sent les escollides per acabar dins la cistella de la compra:

1. Equilibri entre sostenibilitat i luxe

La sostenibilitat i la consciència ambiental ens acompanya des del 2020, quan ens vam veure obligats a quedar-nos a casa i vam prendre consciència, més que mai, de la necessitat de cuidar el nostre entorn. De cara al 2025, aquesta tendència es posiciona com l’eix central de totes les empreses. La demanda de materials sostenibles, provinents de fonts responsables, certificats i 100% reciclables, serà l’opció preferida per aquelles marques que vulguin demostrar el seu vessant més compromès.

Els consumidors també valoren més aquelles marques que aposten per la sostenibilitat com a part del seu ADN, motiu pel qual invertir i trobar l’equilibri entre sostenibilitat i luxe serà un dels grans reptes d’aquest 2025 i dels propers anys.

En aquest sentit, el cartronet compacte ofereix una solució ideal, ja que permet incorporar acabats d’alta gamma com barnissos metal·litzats, relleus tàctils, combinacions de textures i colors que aconsegueixen crear un gran impacte visual i un efecte woow, tot transmetent exclusivitat i elegància sense comprometre el medi ambient.

2. ‘Packaging’ atractiu, funcional i adaptat a l'e-commerce

Les vendes en línia han transformat completament les necessitats del packaging. L’auge dels darrers anys ha incrementat la necessitat de dissenyar envasos funcionals que protegeixin el producte durant el transport i que, alhora, ofereixin una experiència memorable al consumidor quan el rep a casa. Els consumidors actuals esperen que l’experiència de compra online sigui tan o més satisfactòria que la que ofereix una botiga física. És un moment clau per reforçar la connexió emocional entre la marca i el client. Això implica dissenyar envasos que combinin resistència i atractiu visual.

Els formats compactes i resistents, com els de cartró compacte, garanteixen aquesta doble funció. A Cideyeg Packaging, desenvolupem solucions que asseguren la protecció del contingut, prioritzant alhora la presentació del producte amb tècniques d’impressió i múltiples opcions de disseny orientades a aquest objectiu.

3. Disminuir l'ús de materials i dissenys més minimalistes

El concepte “less is more” o, “menys és més”, està cada vegada més present en el sector premium. En els darrers anys ja s’han començat a implementar dissenys minimalistes sota estratègies d’“ecodisseny” amb l’objectiu de reduir l’ús de recursos. De cara a aquest 2025, es preveu que els packs per a productes d’alta cosmètica, perfumeria de luxe i alimentació premium siguin minimalistes i amb menys material. Aquesta tendència reforça la percepció d’exclusivitat i sofisticació, alhora que respecta el medi ambient i evita l’ús de materials innecessaris en la creació del pack.

Això suposa un “win-win” per a les marques que ho implementin: sostenibilitat lligada a la reducció de materials i una percepció de luxe gràcies a dissenys minimalistes amb acabats subtils i d’alta gamma que transmeten una imatge única i memorable.

A Cideyeg Packaging combinem funcionalitat, estètica i consciència ambiental, desenvolupant solucions que reforcen els valors de les marques i captiven els consumidors més exigents.

Noves oportunitats de mercat

Per a les marques que volen destacar, el packaging és una inversió estratègica molt eficaç per diversos motius:

Som el soci de confiança per aprofitar aquestes tendències i convertir-les en grans oportunitats de venda, gràcies a:

Vols potenciar la teva marca a través del packaging?

Produïm packaging de cartró per a marques premium i de gran consum amb un compromís amb el medi ambient certificat des de Barcelona.