El 2022 es presenta molt marcat per l’any anterior. El context actual està condicionat per la sisena onada i les seves conseqüències determinen el comportament de les persones, tant en els hàbits de consum com en els seus hàbits socials i rutines.
Afirmar que el mes de març del 2020 va significar un punt d’inflexió en el mercat i en la societat no és cap novetat. Hi ha estudis que afirmen que, des que va començar la pandèmia generada per la Covid-19, s’han accelerat fins a 5 anys les noves tendències en tots els sectors. A més, la falta de matèries primeres, que afecta a tot el sector de les arts gràfiques, provoca un retard de les campanyes. És en aquest entorn on volem donar resposta als reptes que s’enfronta el sector de l’embalatge per a l’any vinent.
Així doncs, en aquest article hem recollit les tendències que més despuntaran en termes de disseny i màrqueting per a les empreses que busquin destacar en el lineal amb els seus productes. Igualment, els principals desafiaments en un mercat condicionat per una pandèmia que sembla no arribar a la seva fi.
L’objectiu final de tota empresa o organització que es dediqui al comerç B2C (business to consumer) és atreure l’atenció del consumidor perquè aquest acabi comprant el producte. Es diu que només es necessiten 8 segons per a cridar la seva atenció en el lineal. És en aquest instant on el packaging juga un paper clau, ja que és l’element visual diferenciador respecte al del costat, és a dir, el de la competència.
Aquest 2022 ve marcat per un augment de la tecnologia, la digitalització i la sobre informació de les coses. El consumidor busca l’equilibri en el marc del desequilibri: la senzillesa, el minimalisme, els colors suaus… guanyen protagonisme en el disseny que alhora esperen que sigui atractiu. El repte és exigent perquè el missatge ha de cobrar vida i transmetre els valors de la marca.
La qualitat dels materials i els acabats del pack aportaran un plus de diferenciació en termes de posicionament, doncs a millor qualitat, major percepció de marca en la ment del consumidor. En aquest camp, Cideyeg, compta amb una àmplia experiència i múltiples materials per a cobrir les necessitats de cada projecte: ja sigui en el sector de la perfumeria, la cosmètica Premium o farmàcia, entre altres.
Estem fets d’històries. En un context canviant com l’actual és bàsic connectar amb el client (que no hem d’oblidar que són persones amb els seus sentiments i emocions). Aconseguir establir llaços amb el consumidor et farà guanyar terreny i desmarcar-te de la competència. És en aquest punt on el packaging ha d’utilitzar-se com una acció més en l’estratègia de màrqueting de les marques per a transmetre la seva història, els seus valors, la seva raó de ser. Al cap i a la fi, és l’element que complementa el producte final i s’ha d’utilitzar a favor seu. Per què no aprofitar aquesta oportunitat per a connectar amb la part més emocional?
Encara que pugui semblar molt redundant, estem en l’era de “posar en valor els valors”. Dir que una empresa té valors no serveix de res si aquests no es demostren amb fets reals.
La transparència lligada a la identitat de marca és un dels valors més fonamentals que el consumidor espera de les empreses. Aquest 2022 ve trepitjant fort i en els pròxims anys es preveu que arreli en la consciència de la societat. És per això que, el packaging (entès com a part del producte i de la marca) ha de respondre i reflectir els valors de marca.
Aquesta tendència no és nova. El 2021 ja es va destapar el gran impacte que pateix el medi ambient a causa de les nostres accions. Comprometre’ns amb el planeta amb hàbits més sostenibles és un dels propòsits d’any nou de la majoria de les persones i de les empreses (i per descomptat, nostre). A més, es preveu que aquest hàbit – propòsit – compromís conviurà amb nosaltres en els pròxims anys. (I nosaltres feliços i orgullosos que així sigui! Es necessita la col·laboració de tots per a mantenir una bona salut del planeta).
A Cideyeg fa temps que prenem la decisió de treballar només amb proveïdors europeus per a reduir la petjada de carboni en totes les nostres activitats. Ens preocupa el futur de les pròximes generacions, per això, prioritzem treballar amb subministradors que protegeixin i conservin els ecosistemes naturals alhora que garanteixin una gestió forestal sostenible. Així mateix, optimitzem els materials i disposem de cartó reciclat per a fabricar envasos més ecològics i donar-li una segona vida a la matèria primera.
És la nostra manera de preservar la naturalesa i ajudar els clients a aconseguir els seus objectius de sostenibilitat.