El packaging és una poderosa eina de màrqueting, i, encara més, si es tracta de packaging personalitzat per a cosmètica. Des de fa anys, les marques utilitzen el pack per comunicar i apropar-se al consumidor amb la finalitat d’establir vincles emocionals.
En articles com “El packaging: clau en tota estratègia de marca” o “Enamorar el consumidor amb packaging de cartó compacte personalitzat” et detallem les tendències i patrons més comuns en el sector de les arts gràfiques perquè aconsegueixis destacar el teu producte amb un packaging original i cridaner. En aquest, parlem de com destacar i aconseguir un posicionament de marca i producte a través del packaging personalitzat.
El sector de l’alta cosmètica i la perfumeria és una indústria dinàmica i altament competitiva. Abasta una àmplia gamma de productes de bellesa i fragàncies d’alta qualitat. Exclusivitat, innovació, experiència sensorial i productes de luxe defineixen aquest mercat tan selecte en el que la imatge i la percepció de la marca són fonamentals per aconseguir un posicionament premium acord amb la firma.
El packaging ha de reflectir el valor i qualitat del producte que envolta. Aconseguir un element visual que sigui distintiu i fàcilment reconeixible és fruit d’un disseny i estètica altament cuidada i reflectida en el pack final amb materials premium i acabats més perfeccionats com el stamping, el relleu o vernissos de contrast.
“
La imatge i la percepció de la marca són fonamentals per aconseguir un posicionament premium acord amb la firma.
El packaging personalitzat d’un producte cosmètic o d’un perfum exclusiu ha d’estar perfectament pensat i ideat per, no només destacar i atraure visualment el consumidor, sinó per aportar un plus de personalitat i de luxe; ambdós orientats a augmentar el valor del producte. En aquest marc i sentit, el packaging va estretament lligat a cobrir una experiència sensorial en el que la qualitat i la presentació ho són tot per brindar una experiència única al consumidor. Textures luxoses, acabats en relleu, jugar amb els contrastos… són només alguns exemples que s’utilitzen per aconseguir aquest propòsit i plus de marca.
Encara que pugui semblar molt evident, no sempre ho és. Comptar amb proveïdors de paper i cartó d’alta qualitat que garanteixi un resultat final excel·lent et permet realitzar acabats especials com estampats, relleus, vernissos o làmines metàl·liques que accentuen la sensació d’exclusivitat.
L’estètica i disseny final seran determinants a l’hora de transmetre l’exclusivitat que es persegueix. Utilitzar tipografies elegants, paletes de colors sofisticats o formes innovadores t’ajudarà a crear un pack premium que capti l’atenció del consumidor a la vegada que es percebi el producte com un distintiu de major valor.
Realitzar la presentació i oferir una experiència tàctil és clau per aconseguir un pack memorable i marcar aquella diferenciació i posicionament. Cuidar els detalls i perfeccionar els acabats et permetrà crear un vincle emocional amb el consumidor.
A l’igual que en l’anterior punt, oferir una experiència sensorial i crear un moment únic al rebre i obrir el producte farà que el consumidor connecti amb la marca i que aporti aquell plus en l’experiència d’unboxing el farà més memorable.
En un context digitalitzat com l’actual, aquest punt agafa més importància que mai. Doncs, les marques deuen seduir dins i fora del punt de venda.
Per últim, encara que no menys important, reflectir els teus valors i línies comunicatives serà fonamental per plasmar la imatge de marca a transmetre. Per exemple, valor utilitzar materials reciclats i/o reciclables si la teva filosofia es basa en la sostenibilitat.