No és ninguna novetat que el packaging d’un producte és clau en tota estratègia de marca. En altres articles com “Cideyeg Packaging o com donar vida a les idees” o “El packaging: clau en tota estratègia de marca” detallem els aspectes que ha de tenir en compte tot packaging per ser efectiu i significatiu per a les marques.
Encara que el seu origen remunti al segle passat per transportat i conservar els aliments, avui, també s’utilitza amb finalitats comercials. Doncs, fa de venedor invisible i el seu disseny i atractiu serà decisiu durant el procés de compra. Ara bé, igual que les seves funcionalitats han evolucionat molt, també ho han fet els seus materials i el procés de producció.
La contaminació, la sostenibilitat, el canvi climàtic, els materials reciclables i reutilitzables, la sobreproducció del plàstic… són el còctel perfecte que ha portat a un punt d’inflexió en la forma en què consumim i produïm. Més que una tendència verda en auge, la conscienciació i respecte pel medi ambient és ja una realitat en el nostre dia a dia. Però, saps identificar un packaging respectuós amb el medi ambient d’un que no ho és? T’ensenyem els 4 trucs bàsics que has de saber a l’hora d’escollir un producte i ser conscientment sostenible!
Encara que produir packaging amb material com el plàstic sembla ser el més adequat per la seva alta resistència i baix cost, la realitat és un altre i molt diferent. Al llarg dels anys s’ha anat acumulant i sobreproduint fins a omplir els oceans i envair els ecosistemes marítims i forestals. Per això, des de Cideyeg Packaging treballem amb paper i cartó com a base de la nostra matèria primera. No només és un dels materials que menys impacta al medi ambient, sinó que les possibilitats de ser reciclat i reutilitzat és un punt que juga a favor de la marca. A més, de ser més lleuger, ofereix altres possibilitats i aporta un resultat final més atractiu.
Per allargar la vida útil dels packs, participar en l’economia circular, minimitzar l’impacte de la petjada de carboni en el nostre planeta i evitar la producció de més material, la solució no és un altre que aplicar les 2R al paper i al cartó: que sigui reciclable i reutilitzable. És a dir, donar-li una segona vida utilitzant-lo per altres finalitats.
Per tenir la certesa que la matèria primera utilitzada prové de boscos gestionats de forma responsable ha de contenir els avals FSC i/o PEFC. Ambdós certifiquen que per obtenir el paper i el cartó usat en el procés de producció del packaging no hi ha hagut una tala desmesurada d’arbres i no s’han malmès els boscos ni els seus ecosistemes. Com saber-ho? En el dors o lateral del pack hi ha d’incloure un o ambdós segells. En aquest article compartim com treballem amb els nostres proveïdors per garantir el nostre compromís cap a un equilibri ecològic real.
A més, des de Cideyeg Packaging donem suport a l’organització benèfica internacional WLT perquè protegeixin els ecosistemes naturals i el seu entorn. És la nostra manera d’agrair i tornar a la naturalesa tot el que ens dóna.
Per últim, encara que no menys important, és recomanable tenir en compte els principis de l’ecodisseny a l’hora de prendre decisions referents al disseny. És a dir, tenir en compte els aspectes ambientals durant el procés d’ideació, producció i transport del producte per evitar que el planeta pagui per les nostres accions. Potenciar aquesta nova metodologia és el primer pas per trencar amb el convencional “d’utilitzar i tirar”.