La Campanya de Nadal és un dels moments clau de l’any per a les marques. És en aquestes dates quan el consumidor busca una experiència memorable i productes que reflecteixen la màgia de la temporada. Com assegurar-se de captar la seva atenció en un mercat saturat? La resposta està en un ‘packaging’ premium que, no només protegeix el producte, sinó que també comunica el valor de la marca i crea una connexió emocional.
En articles com “Com influeix el packaging premium a les vendes de productes cosmètics i perfumeria?” parlem de la seva influència en els productes de cosmètica i perfumeria, però, el cas és que utilitzar packs premium amb detalls d’alta gamma i acabats premium també és una molt bona estratègia comercial per a qualsevol marca i producte.
Fa més de 60 anys que creem packs per a marques premium i de gran consum; el que ens fa tenir una gran perspectiva i el coneixement de què és el que millor funciona a l’hora de destacar i crear imatge de marca gràcies al packaging de producte.
“
La resposta està en un ‘packaging’ premium, que no només protegeixi el producte, sinó que també comuniqui el valor de la marca i crei una connexió emocional.
Detallem els 5 millors consells que hem après al llarg de tot aquest temps i que t’ajudaran a destacar aquest Nadal:
Integra elements nadalencs en el disseny, però manté l’essència de la marca. Detalls subtils com daurats, platejats o il·lustracions minimalistes poden evocar la temporada sense perdre la identitat de marca.
Encara que l’ús dels materials sostenibles en els envasos és una tendència que fa anys que sentim, durant l’època de Nadal els consumidors valoren més que mai la responsabilitat i el compromís social de les marques i organitzacions.
Per aquesta raó, opta per materials d’origen vegetal, com “l’acetat”, o, polièsters amb un 90% reciclat per reforçar la imatge i els valors de marca, i, connecta així amb un públic més conscient. Així mateix, escull que el paper i el cartró estigui certificat per les entitats FSC® i PEFC™, que garanteixen un compromís amb els boscos i els seus ecosistemes.
Utilitza acabats tàctils, relleus o detalls brillants per crear una experiència multisensorial. Un envàs que “se senti” especial eleva la percepció del producte de dins i fa que sigui un motiu més de regal. El ‘pack’ l’embolica, i per això ha de demostrar el seu valor.
Les edicions especials o personalitzables capten l’atenció del consumidor. Ofereix un ‘packaging’ amb opcions de personalització o edicions limitades per crear sensació d’exclusivitat.
Dissenya un ‘packaging’ que no sigui d’un sol ús, per exemple, fes caixes reutilitzables o amb una doble funció decorativa que aporti valor afegit i garanteixi que la teva marca estigui present després de les festes.